![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lancia Delta Integrale este cea mai de succes masina de raliu care a alergat vreodata pe aceasta planeta. Nu a fost invinsa niciodata in vreun raliu si a castiga 6 editii ale WRC. Suprematia totala i-a apartinut intre anii 1987 - 1992. De-a lungul timpului, automobilul a castigat raliurile cele mai dificile ale lumii. Spre exemplu, la ultima s-a prezenta in WRC, in anul 1992, Lancia a castigat toate cele 8 etape. 6 victorii au fost cele ale lui Auriol si cate una pentru Juha Kankunen si pentru italianul Aghini. Data si numarul omologarii modelului Evo care a inchis seria prezentelor Lancia in Campionatul Mondial sunt: 1.1.1992 (A5448). Daca Auriol a condos atunci masina spre victorie in Grecia, Corsica sau Monte Carlo, Juha Kankunen a reusit sa castige in Portugalia si Aghini a scris o pagina de istorie aducand masina inapoi acasa. El a castigat in Italia, acolo unde Lancia a trecut pentru ultima data linia de sosire a vreunui raliu. |
Singurul pilot al Lanciei care mai concureaza inca in WRC este spaniolul Carlos Sainz. In 1993 Lancia a considerat de cuviinta sa se retraga din WRC. Atunci modelul Delta Integrale a fost inscris in campionat de o echipa privata, care nu mai avea nimic in comun cu Martini Racing si il avea ca pilot principal pe „El Matador”. Aceasta echipa a castigat pentru a sasea oara titlu suprem in contul constructorului italian. |
![]() |
© 2004 LanciaDelta.ro Toate drepturile rezervate | contact us |