In Romania Lancia nu si-a aratat niciodata cu adevarat valoarea din motive multiple. In primul rand, pe vremea cand aceasta masina castiga WRC la noi abia daca aparusera masinile de productie straina. Cele cu tractiune integrala erau un mit. Cand a venit, insa, Delta i-a naucit pe toti si si-a umilit adversarii.
     Lancia Delta Integrale a fost prezenta in Campionatul National de Raliuri doar sporadic. Cele mai notabile aparitii au fost in Raliul Romaniei, dar masinile nu au punctat in CNR ele nefiind ale sportivilor romani.
     In 1993 Delta a castigat prima editie a Raliului International (coeficient 2) al Romaniei. Masina era campioana Mondiala en-titre. Lancia Delta Integrale a insemnat prima aparitie a unui automobile 4x4 la startul unui raliu din Romania. Victoria a venit logic, pentru ca Lancia Delta Integrale a lui Michel Tirabassi era cea mai bine echipata si setata masina de la start. De altfel era si cea mai puternica...
     In 1994, atunci cand Raliul Romaniei a primit coeficientul 5, primele doua locuri au fost ocupate de italieni pe Lancia Delta Integrale. Castigator a fost atunci Germano Berti care l-a surclasat pe Nicola Caldani.

 

     La VTM insa este o discutie foarte interesanta. Eduard Stan a participat in Romania cu o Lancia Delta Integrale Evo preparata in Italia. Aceasta nu putea fi omologata la Raliu (din mai multe motive, printre care si puterea ce se spune ca ar fi depasit 600 de cai), asa ca "Edu" a mers de cateva ori cu ea la VTM. Masina a trecut apoi in posesia lui Paul Andronic (foto sus) cu puterea sensibil micsorata (se spune ca ar avea acum in jurul a 300 de cai), cu diferentiale standard si cu multiple alte modificari. In aceasta varianta Delta adusa din Italia nu a mai prea concurat, si in consecinta nici nu a mai prea castigat.
     Mai exista o Lancia Delta Integrale la VTM, care-i apartine lui Gelu Gogancea (foto stanga). Masina a castigat titlul national al grupei „N” si o puteti vedea acum pe traseele de VTM.

     Setup pentru curse (Gelu Gogancea):
  • Pistoane forjate gr. A
  • Compresie: 13:1
  • ECU pentru CO120
  • Putere max.: 270CP/5700rpm
  • Moment de cuplu: cca.320Nm/3000rpm
  • Turbo-compresor: Garret T03 (cu wastgate vacumatic, clasic ca si la celelalte. Diferenta ar fi ca este controlata de sistemul overboost)
  • Presiune turbo: 1,8-2,1 bar
  • Kit admisie directa „Green”

  •      Dotari curse (Gelu Gogancea):
  • Full OMP
  • Suspensie ajustabila KONI
  • Cauciucuri Michellin N2

  •      Setari de geometrie (Gelu Gogancea):
  • Convergenta: +1,5
  • Cadere: -3
  • Unghi de fuga:
  • © 2004 LanciaDelta.ro Toate drepturile rezervate contact us